Leerkrachten en directies die te resultaatgericht werken, mindere resultaten louter koppelen aan een gebrekkige inzet of competentie, lopen gevaar : persoonlijk falen, frustratie, onmacht, komen op de voorgrond.
Wie inzet en resultaat kan loskoppelen van mekaar, lijkt beter om te gaan met ‘verlies-falen’ en wordt creatiever in het bedenken van nieuwe wegen.
“Een kunstwerk is vaak het gevolg van een eerdere mislukking!”
Deze interactieve training belicht het belang van ‘mogen en kunnen verliezen’.
Een team dat zijn collega’s , die het niet kunnen, wil opvangen en ondersteunen, is een team zijn naam waardig. Een organisatie waar ieder roeit met eigen riemen zit in een overlevingsmodus, en die kan hard zijn...Tevens wil deze vorming preventief werken rond depressie of burnout.
Deze vorming zoekt de invloed van ons dierlijk reflex-denken op ‘ verliezen’. Dit aan de hand van vier overlevingsreflexen bij falen en hun gevolg op menselijk gedrag.
Tevens zoeken we hoe te groeien in creatief-denken, het vinden van nieuwe wegen na falen.