Er is natuurlijk niets mis met akoestische muziekinstrumenten in de klas maar volwaardig muziekonderwijs kan je tegenwoordig ook tevoorschijn toveren uit de kracht van digitale tools zoals tablets, smartphones, apps en websites.
Globaal overzicht:
1. iPad is voor muziekonderwijs meer dan een aanvullend speeltje.
2. iPad-apps indelen en oordeelkundig kiezen voor muziekonderwijs + kwaliteitsanalyse van apps voor muziekeducatie
3. Creatief mogelijkheden en grenzen aftasten van attractieve, vaak onbekende, (bijna) gratis en laagdrempelige iPad-apps (gedifferentieerd werken).
Omdat een klas vol iPads eerder uitzondering dan regel is, besteden we aandacht aan een realistische setting, aan differentiatie waarbij iPads en andere tablets, online-musiceren, muziek maken op notebooks, smartphones én akoestisch materiaal samen aan een succesverhaal schrijven.
De deelnemers worden niet verondersteld vertrouwd te zijn met de materie.
Wel wordt verwacht dat iedere deelnemer zelf een iPad, iPhone, Android-tablet of laptop meebrengt. Breng in elk geval je eigen hoofdtelefoon of oortjes mee om à la carte aan de slag te kunnen gaan.