Pedagogisch-didactisch gezien kunnen multimedia via woord-, beeld- en klanktaal leerinhouden en leerprocessen ondersteunen, de leerprestaties van alle leerlingen verhogen, het leerklimaat beïnvloeden en de motivatie / leergierigheid stimuleren.
In deze sessie ondervinden we dat multimedia meer zijn dan alleen technische tools.
Zonder overdreven technische expertise leren we kritisch-creatief de kracht en didactische mogelijkheden ontdekken van foto's, prenten, magazines, audiovisuele presentatie, film, TV, videobeelden, klank en muziek. Computer, iPad en internet (ICT) bieden ongekende mogelijkheden in de klas zowel voor leerkracht als leerlingen. Multimedia kunnen ingeschakeld worden bij het aanleren, opzoeken, verwerken, oefenen en expressief gebruiken van leerinhoud. Ze kunnen krachtige hulpmiddelen zijn in alle schoolvakken, niet alleen voor muzische vorming maar ook bijvoorbeeld voor taal, biologie, geschiedenis, technologie en wereldoriëntatie.
Wie beschikt over een laptop (multimediagebruik), iPad, digitaal fototoestel, audioapparatuur of andere technologie, verzoeken we om de eigen tools mee te brengen. We raden aan om een eigen hoofdtelefoon of oortjes mee te brengen.
Een syllabus wordt ter beschikking gesteld.