In het keuzevak taalkracht uit de bachelor-na-bachelor zorgverbreding en remediërend leren word je ondergedompeld in succesfactoren van een taalbeleid. Je leert kritische factoren onderzoeken zodat je een kwaliteitsvol taalbeleid kan herkennen. Je kan reële taalbeleidsplannen uit de basisschool inkijken en beoordelen. Ook kan je met je eigen taalbeleid aan de slag. Je stelt prioriteiten die een duuzaam effect op het taalbeleid van het kind-, klas- en schoolniveau beogen.
Inhoudelijk overzicht van de sessies
- Wat is taalbeleid? Wat betekent dit op kind-, klas- en schoolniveau?
- Wat is de kracht in taalkracht? Welke zijn kritische factoren in een goed taalbeleid?
- Good practices op klas- en schoolniveau
- Meertaligheid in het taalbeleid - diversiteit als hefboom
- Hoe begin je aan een taalbeleid?
- Hoe kan je een taalbeleid kritisch evalueren en duurzaam maken?
Deze sessies maken deel uit van een module van de BaNaBa Zorgverbreding en Remediërend Leren en is gericht op (zorg)leerkrachten basisonderwijs die gericht met taal bezig zijn. Wie hiervoor graag een credit wil behalen, moet zich als student inschrijven. Neem contact op met inge.fraiponts@ucll.be.