Bij jonge kinderen een op groei gerichte mindset voor wiskunde ontwikkelen,
omdat geloven in je eigen groeimogelijkheden bijdraagt tot sterker leren.
Creatief en probleemoplossend wiskundig leren denken met Open Creatieve Wiskunde,
omdat wiskunde veel meer is dan de ene juiste oplossing vinden.
Spelend en handelend wiskundebegrippen verwerven en oefenen,
omdat jonge kinderen leren vanuit handelen, manipuleren, en met materialen uitproberen, en omdat wiskunde één van de kerntalen is waarmee we onze wereld vatten en vormgeven.
We gingen uit van het werk van Jo Boaler, professor Wiskunde in Oxford (UK) en Stanford (US) om een pakket spelfiches met handleiding uit te werken voor leerkrachten en kinderwerkers bij kinderen in derde kleuterklas en eerste leerjaar.
Op woensdag 24 oktober 2018 lichten we het spellenpakket toe en gaan we wiskunde spelen met juffen, meesters en kinderwerkers die hun kinderen op weg willen zetten naar een op groei gerichte mindset in wiskunde. Voor wie meer wil, volgen nadien nog een aantal thematische sessies in de loop van schooljaar 2018-2019.
Voor wie: leerkrachten bij kinderen van 5-7