Binnen UCLL bouwt de expertisecel Education for All al twee jaar aan onderzoeks- en dienstverleningsinitiatieven die kwaliteitsvol onderwijs voor alle leerlingen versterken. Ons vertrekpunt daarbij is de growth mindset, het geloof dat elke leerling kan leren, groeien wanneer we de juiste ingangspoort vinden.
Met deze growth mindset als startpunt bieden we dan ook graag een aantal thema’s in een nascholingsprogramma aan. Elk thema wordt tijdens twee sessies uit de doeken gedaan:
- een eerste waarbij er vooral gefocust wordt op de inhoud
- een tweede waarbij deze inhoud betekenis krijgt binnen de eigen praktijk van de deelnemers via opdrachten, reflectie-oefeningen, uitwisseling.
Het thema van deze navormingstweedaagse is MINDSET EN MOEILIJK GEDRAG.
Hoe ik kijk en wat ik verwacht van mijn leerlingen bepaalt in grote mate hoe zij zich opstellen in de klas. We leren ons meer focussen op het eigen handelen van de leerkracht in plaats van het gedrag van de leerling. Volhouden als belangrijkste middel om gewenst gedrag te stimuleren, alternatieven voor straf, controle, tucht en contracten om leerlingen meer te motiveren en inclusiever te denken. Mindsets als een voorwaarde om inclusief denken om te zetten naar een meer inclusieve praktijk en dit voor kleuters tot leerlingen secundair. We verbinden inzichten vanuit Nieuwe Autoriteit met het werk van Carol Dweck.
Inschrijfmogelijkheden
- Inschrijven voor deze twee navormingsessies binnen het thema ‘Mindset en moeilijk gedrag’ kan via het tabblad ‘inschrijven’ rechtsboven.
- Je kan ook voor de andere thema’s apart inschrijven.
- Je kan bovendien thema’s combineren in een reeks, die gevolgd wordt door een intervisiesessie.
- Ten slotte kan je voor de hele reeks (7 thema’s = 14 sessies) en de twee intervisiesessies inschrijven
- Alle sessies vinden plaats van 9.30 tot 12.30 u.